Vad fan hände? Vad händer nu?

söndag 5 februari 2012

Dr Hook kille

Dagens insikt. Nyhetens obehag är alltid för handen för en bakåtsträvare.

Jag skulle vilja plocka bort prefixet "Street" från det allmänna utrymmet. Det är också angeläget att påbörja samtalen om en sund nedrustningsplan för fenomenet Nycircus.

Varför är juiceglasen så små på hotell? Storleken på glaset gör bara kön till grapejuicemaskinen onödigt lång. Att downsiza juiceglasen har aldrig lurat en rejäl bakfylla. Kommer Stefan Löfven sätta ner foten i den här frågan?

Voynichmanuskriptet är på väg att dechiffreras av ett gäng mycket skäggiga forskare från UCLA. Vad man hittills har kunnat utröna av dess krumelurer och skisser är, "om du köper ny dator eller teknisk apparatur i framtiden så kommer dessa inte fungera direkt".

Jag har efter många år som tvesovlare börjat sova med en kudde istället för två. Det är bättre att vika, eller fluffa, den mindre kudden efter önskad form än att få två kuddar att samsas. Den här insikten är viktigare än allt jag sett på så kallade "Idrottsgalor" alla dessa år.

Jag och min psykolog har arbetat en del med omedveten närvaro. Det har inte fungerat.

Jag har gött Erik. Nu är han dubbelt så stor som han var tidigare. Nu kryper han. Han sover bättre. Mat gör barn gott. Jag rekommenderar det.

Idrott förbrödrar inte.

Och till sist. Köp semlor. Bli sams.

Magnus Skarbo








1 kommentar:

  1. Men nycirkus...litet sen där ändå...?
    Den finns väl inte längre? Åtminstone heter den nåt annat.
    Jag har tre-fyra-fem kuddar och viker dem
    alltefter jag når dem.
    I övrigt är jag överens kommen.

    SvaraRadera