Vad fan hände? Vad händer nu?

torsdag 22 april 2010

I huvudet på Magnus Skarbo

Kamrater!

Har ni hört den där om Bellman, ryssen, stinsen, halvapan, prinsessan Liljan och Elmo från Sesame Street? Den är väldigt rolig. Jag har inte rätt fokus för att skriva något sammanhängande idag. Jag fladdrar. Jag har aktiverat autopiloten. Im on a "beat mode". Utan en tråd i Tyrolen. Sista tiden har jag reflekterat på stället, istället för att ta med skiten hem och formulera dräpet, tämja skräpet. Sentenserna kommer till mig men jag sparar inte. Jag loggar ur. Jag är ofokuserad och har ingen vässad penna till övers. Mycket i tankarna. Vuxengrejer som tarvar sin man. Mitt bloggande läggs i galen tunna. Men va fan...jag är ju bara halvmänniska. Om någon månad är jag förmodligen högupplöst igen. Its a show about nothing. Idag skriver jag direkt ur huvudet...ser mina fingrar knattrar ur sig ...ogräs. Jag är min egen installation. Jag. Jag. Jag. Heter det Ho ajaj ajaj buff eller puff? Vad sjunger man? Och varför? Vem knäckte den raden? Jo, Margit Holmberg. Vem beslutade att Musse Pigg skulle heta Pigg och inte Micke. Den kan jag inte. Farbror Sven? Jag tänker mycket på min nya tjänst. Jag ska jobba tufft. Ett lärande och ett tärande. Bra folk runt mig. Vänta! Jag skulle kunna skriva en blänkare om varför människor över en viss ålder alltid frågar vad man ska äta. Eller berätta att T nyss sjöng hela texten till Europes "Carrie", den sköljde över henne. Jag har varit på galleri idag. It was almost a show abouth nothing. Där fanns konstskolekillar och gamla proggare. Det finns en ny variant av corporate modeindiekillar jag väljer kalla " bolsjeviker goes sofo chic". Nu är det Mauro och Plura på TV. Den gillar jag lite motvilligt. En pinsam dagdröm är den där jag placerar mig där som gäst. Ibland leker jag TV-kock. For real. Jag ska spela Valbo-Loopen i helgen. Det är också ett liv. Mitt liv. Men ändå, ett ping och ett pong. Varför kokar man aldrig fisk längre? Nog åt man kokt fisk hemma. När man hade skrubbknä och knattecykeln hade limpa. Svalan hette cykeln. Blå. Vad hände med Halmstad 1977? Vilken tid! När jag gillade ABBA i smyg och Kiss och Sweet....och Runaways......var ett nödvändigt ont. Skatparet har flyttat. De kunde inte knäcka Brommakoden. Den där allroundperfektionismen. Jag spelar för mycket Maffia Wars. Det är verkligen en show about nothing. Jag kommer att koppla ur nu. Koppla av menar jag. Åtminstone försöka att sova. Hur tror ni det går?

Hej

2 kommentarer:

  1. Hmm.
    Whiskey, snus och pingis kanske även får den glasögonprydde att tappa fokus, eller får det den blinde att hitta rätt i dimman?

    SvaraRadera
  2. Gillar ogräs metaforen, dvs att låta fingrarna vara instrument för det undermedvetna, hälsningar från en boule spelande granne på Gullholmen

    SvaraRadera