Vad fan hände? Vad händer nu?

söndag 23 januari 2011

Kejsaren av Polymasien

Jag är nere med soffan. Jag polymasar.

Jag hade faktiskt samlat på mig en del hyggliga fniss och pekpinnar till aftonens planerade skrivövning. Dessa var tänkta att utgöra underfundamenten i en pigg och framsynt uppdatering. Men det vill sig inte. Mina upplägg har i takt med kvällen blivit till diffusa brottstycken i en kolerisk dröm. Jag kan t ex inte få ihop mobilanteckningarna "Rocko vet att ratta en vattensäng" och "vad är dealen med sk framfötter". Jag förstår i någon mening vart jag var på väg men har inte orken att ro detta nonsens i land ty en begynnande flunsa har fyllt min skalle med "fudge". Jag är med andra ord sjuk. Manssjuk (inte gubbsjuk).

Söndagens senare hälft har därvid gått åt till att, varv för varv, dampzappa mig runt basutbudets flubber. Detta utan att lägga märke till något att bli irriterad över. Det är med andra ord rätt illa ställt. Men nu, när jag ändå sitter här å krystar med foliehatten på ska jag göra ett tappert försök att trotsa feberyran och agera martyr i musans tjänst.

Kvällspressens rubriksättare har återigen underdoserat sitt Ritalin. Expressen hade häromveckan ett löp som löd " Skräck-halka efter tö-chock!" Detta samtidigt som översvämningskatastrofen i Brisbane ödelade land och liv. Hur skulle denne fackman genom sitt sinne för dramaturgi kunna göra denna katastrof rättvisa? HELVETET, HELVETET, HELVETET plus nakenchock!

Eurosport är fortfarande den kanal på vilken man genom ett enkelt felzapp kan upptäcka de mest bisarra av idrotter. Övningar rotade längst ner i idrottens näringskedja, och ofta utövade i det gamla örikets mer lokala regioner. Upptäck den keltiska varianten av Boccia kallat Bowl (givetvis ovalt klot, ty det är britter), fårvallning, fårvallning med dubbelt halvslag om egen part, samt avarter av kampsporter där bara färdiggnagda ben finns kvar efter envigen. Den skönaste, mest antropologiskt intressanta, är dock dartkulturen och dess "air". Såg damfinalen från utsändningen av en stor årlig dart-turnering från England. Idrottstjejerna såg ut som om de vore castade till en Ken Loach rulle eller som panelhönor på ett National Front Disco. Upptäck Eurosport.

Jag har köpt en ny dator. En Mac. Bra så, men hur högerklickar man dess mus. Jag behöver högerklicka. Jag är en högerklickskille och behöver denna manöver i mitt dagliga handhavande.

Burr.....jag kanske måste stanna hemma i morgon. Vill inte.

Jag stannar här. Jag återkommer längre fram med något stringent och genomtänkt. Funderar på att skriva ett helt inlägg om någonting. Någon gång.

Smell You Later!

Kraken

1 kommentar:

  1. System inställningar, mus, ändra "Andra klick" till "höger" eller vad det kan heta på en svensk mac. Och så kan man ställa in olika sätt att kela med den, försiktiga smekningar på musen kan ge upphov till allt möjligt.

    SvaraRadera