Vad fan hände? Vad händer nu?

måndag 22 februari 2010

Mycket nu

En dag med uteblivna svenskframgångar kallar jag mig gärna världsmedborgare. Men det var igår. Idag blev det nysilver.

Yvettes intervju med en för dagen olycklig TeodorPettersson var ingen intervju. Det var kattens lek med den halva musen. Den unge Teodors lidande var underordnad bödelns lust att schavottera en redan sargad existens. Teodores framfall föregicks av något som liknade "Kalmarslajden" en lokal dance craze (ca 1982-85) vilken jag lär återkomma till vid något tillfälle. Eller inte.

Här nedan följer ett exempel på en orientalisk variant på kalmarslajd taget på plats i Tokyo.



Sportjournalisternas floskelgenerator har fastnat i vinkelvolten. Ut kommer bara Hur gick tankarna? Vad skulle man inte ge för svaret

" vid sista kurvan vart det mest tankar om postmodernism och så heroin förstås"."

Damkronornas tränare. "När det blåser motvind stiger draken". Österländsk hötorgsfloskler mot ett stenhårt amerikanskt hockeylag. 1-9. Läste precis AB som smakligt nog lät publicera Kim Martins uttalande efter matchen "Vi siktade på ett OS-guld". Svensk naivitet vs Real Deal HC 2-22.

Jacob måste vara konstant hård eftersom han och parhästen Blomqvist vid åtminstone tre tillfällen kallade team Haag/Kalla för rashästar. Det dröp av semierotiska undertoner från "båset".

Svenska folket har sagt sitt. Timotej. Förmodligen för flyhäntheten med vilka de trakterade sina instrument. För det avancerade musikaliska arrangemanget. Eller kanske av helt andra anledningar vilka nu dom kan vara.....klockan 21 en lördagskväll.

Jag hoppas på femmilen men är rädd att Hellner kommer att defibrillera in i mål. Och där står Yvette med ett granatgevär och en liten fickkniv.


På tal om elitidrott. Den som hittar mitt kontantpris från Södertälje i helgen (se kuvertet i vänster hand) vinner en skidresa till Ekebyhovsbacken.

Min högt ärade kollega Homan Von Oben kläckte under dagen ur sig att det var kul att se mig på prispallen utan att för en gång skulle endast vara omgärdad av barn. Sånt värmer.

Jag kommer vid nästa uppdatering delge Er ett lyckat recept sprunget ur ren inspiration och ett rent kylskåp.

Herr Nilsson

6 kommentarer:

  1. Grattis till semifinalplatsen Magnus!

    Slog du någon bra på vägen fram?

    SvaraRadera
  2. Killen som vann HJ20. Bra backhand. Lite skruvblind förstås :-). Gjorde ett bra första set mot Herr Borg. Sen höll han fortet. SKulle gärna tränat idag men en ryggmuskel sätter p.

    SvaraRadera
  3. Vackert med NSK på pallen!!! Grattis!

    SvaraRadera
  4. Tack Jens. Golfsäsongen känns typ...avlägsen.

    SvaraRadera
  5. Är riktigt trött på "hur känns det"-frågorna.

    SvaraRadera
  6. Jag har kollat på kalmarslajden säkert 10 gånger och den blir bättre och bättre för varje gång. Lysande inlägg!

    SvaraRadera