Vad fan hände? Vad händer nu?

tisdag 12 januari 2010

Beige chock

Beige är det nya svart. Det är bara så.

Jag har inte bestämt mig ännu. Ska jag köpa idol Erik Grönvalls skiva eller Calle Kristiansson dito eller ska jag barfota sparka en gatsten runt kvareteret? Jag är rädd för att "Idolformatet" är här för att ta över det som en gång var det vackra i människors liv.

Kom över en Nöjesguiden gratis (red född 85). Läste den och dog en smula. Gick in på nätupplagan för att se om jag hade läst rätt. Det skulle vara så. Det var det som var tidningen. Det här är saxat direkt från nätupplagan. Jag vill göra en musikal av Nöjesguiden. En nörd på rätt sätt träffar en nörd på fel sätt. Den rätta nörden lär den dåliga nörden att vara "pördig" och nätmobba. I slutet går dom på efterfest för att "ligga" och lyssna på old school.

Jag bråkade med T häromdagen. Blev dramatisk och staterade i min egen melodram. Hukade under naret, lät vädret dra i ansiktet, drack, hytte näven mot stjärnorna och bannade uppfattade och påhittade oförätter. Talade ut med vän. Beställde in en för mycket. Rumlade hem. Tog soffan. När stormen lagt sig frågade jag T hur hon hade tacklat turbulensen. Hon hade broderat.

Expressen har idag på ett mycket initierat och sakligt sätt informerat Sverige om att årets kändis, enligt Hänt-Extra, blev Anna Anka med Ullareds Morgan som god tvåa. Det var glada nyheter det. Jag har tryckt upp egna klistermärken. Var det en redaktion av utbildade och hungriga journalister från Hänt Extra som kom fram till detta? Jag hoppas detta, annars kan jag inte ta artikeln på allvar.....för det måste man ju.

Lets Dance. Vilken blir årets naken chock? Kommer Sauken plocka fram sauken eller kommer Gudrun visa upp den nyfeministika och ekologiska brassevaxningen. Oaktat vad man tycker om deltagarnas kulturella gärning så anser i alla fall jag att man sodomerar all forna kredibilitet i en tre-minuters grisfestrumba.

Såg ni Ranelids utfall. Nej, inte den mot Linda Skugge och GW, utan den mot Megs hals. Fick mig att tänka på begreppet MILF. Nu är man ju i den ålderna att en MILF enkom är en person i ens egen ålder, som till skillnad från en själv, varit smarta nog att skaffa barn i tid. Man får göra som Ranelid, börja GRILFA istället. En kvinnaaaa är som en sträckt vrist från Zlatan...rätt upp i proffset bara. Och en mansgris är alltid en mansgris.


Det var lite gnäll. Nu öltips. Drick den där. Den är skitgod. Jag tänker återkomma med en drykes-special från förorts haket Sorbon. En liten oas på Brommaplan med långt skridna öl-ambitioner. De brygger till och med eget med viss framgång. Snart ska jag även delge Er egna recept. Till festen och till vickningen och till vardags. Och så mer mer klag! Samt helt normala och positiva tankegångar värdiga en mogen man.

2 kommentarer: