Vad fan hände? Vad händer nu?

söndag 17 januari 2010

Nyfiken brun

Medmännsikor.

Imorgon är det måndag precis hela dagen. En synnerligen brun dag. Och sedan har vi den ack så oinspirerade tisdagen, vilken torde vara veckans mest onödiga dag. Veckans Belgien. Veckans caféprogram. Onsdagen har av någon underlig anledning alltid varit blå, inte deppig, utan blå, ty jag tänker på veckodagarna som färger. Det finns ett ord för det, synestesi. Torsdagen är också blå, i stort sett samma blå som onsdagen. Fredagen är svart. Lördagen är röd. Söndagen gul. Om dagens timmar börjar anta toner och orden blir till olika typer av djur tar jag det till terapeuten. Stora vita varuhus har alltid fått mig att tänka på tisdagar. Det har suttit i sedan jag hasade mor i kjoltyget på EPA i Halmstad. Men när jag ser på bältor tänker jag endast bälta.

Musiken, min baby, äger inte den associationskraften. Bra musik gör dock allt lite bättre, kryddar, förstärker, förbättrar. Musik som musk och mysk. Den i min smak undermåliga musiken verkar motsatt. Stereophonics goes Gun Hellsvik on my kevorka. En gammal bortglömd Bats-låt kan däremot få en Spendrups på fat att smaka bra. Dålig musik är hemgång. En kass DJ borde därvid, istället för undertecknad, skickas hem med taxipengar utan att passera Malmen.

Jag var på ett tapas hak i fredags. Trevligt sällskap. Oinspirerade och platta tapas och en sån urjävlig salsa-kryss skit som skallrade i katakomberna. Så inkontinentalt. Salsa är livet Magnus, livet för helvete. Många gillar att säga att jag borde gilla salsa. Så man sitter kvar, och försöker uppfyllas av något annat än Cruzcampo. Det blir bara Jack-Vegas av alltihopa. Jag gick till Kvarnen för att träffa T. Det etablissemanget har snart vevat sitt sista varv. Jag tror Scan hade kick-off den kvällen.

I lördags gjorde jag ingenting alls. Det var fantastiskt. Hedonistiskt.

Har spelat pingis idag, hoppade in som fjärde gubbe i div 3 sammandraget i Tyresö. Ni vet det sammandraget. Jag tog ett par segrar, förlorade några fler, men vi vann matcherna och det verkar som om vi får kvala till div 2. Spelet tog sig under dagen vilket gav mig iver och stuns. Ett tag kändes kroppen som en 36 årings. Lite mer träning på det här varvid jag åtminstone inte blir dödens lammunge på Veteran-SM vid månadsskiftet. Jag kommer i alla fall spela i elitklassen när det gäller munhuggeri i baren. Men vad är dealen med Tyresö Centrum? Det är någonting där som inte är bra.

Om jag orkar så ska jag ta itu med mina söndagsrutiner. Rutiner som får måndagen att bli lite mindre kärv. Städar i ordning hyggligt. Lägger fram kläderna för dagen och fixar en bland skiva/MP3 mix som ska lägga en air av mys i min lilla byråkrat-box. En box man helst inte ska lämna förrän tisdag lunch. Tricket är också att ha något trevligt planerat för måndagen och tisdagen. Återerövra de brunvita, beiga dagarna.

Det har blivit lite för lite mat och musik på den här bloggen. Mest gnäll. Men det kommer snart. Och då med emfas och schwung. Innan helgen ska jag köra ett dryckes-special. Kommer till helgen även avhandla lite Opera samt köra en krogrecension.

Vi syns V3.

Mer kommentarer.

Herr Über

4 kommentarer:

  1. Skulle gärna vilja. Fel. Jag kräver att du inom kort författar en text om pingis till min hemsida. Du skriver lika intressant, spännande och lidelsfullt som Chen weixing spelar pingis, helt underbart!

    SvaraRadera
  2. Förresten..

    Jag var också på Kvarnen i fredags och då var det champagnefest och annat längst in på övervåningen.

    Det var dålig service på maten. Pytt i pannan som för mig är en Kvarnen-klassiker var dessutom bränd.

    En besvikelse.

    Jag blev sedan desstutom antastad av en söder-wanna bee som anklagade mig för att inte så ofta vara på Kvarnen i sann "jag är söder anda".

    Mycket obehagligt.

    Hemgång 22.00

    SvaraRadera
  3. Tack Max! Du inspirerade faktiskt till att den här bloggen blev av.

    SvaraRadera
  4. magnus ring mig på 0762144652 vi behöver dig klockan 19.00 vasa real

    SvaraRadera