Vad fan hände? Vad händer nu?

lördag 2 januari 2010

Gott folk!

På kvällen den 4/1 kommer årets första riktiga uppdatering på bloggen. Det blir lite naket...förlåt det blir ett ogenerat och oinitierat inlägg om nyårslöften, armenisk cognac och lite flams. Kanske ett musiktips. Kanske två.

Jag åt en fantastiskt persisk gryta med sås på valnötter och granatäppleextrakt på nyåret. Tack Homans mamma för smakupplevelsen, tack fröken Lindström för ett synnerligen gediget värdinneskap. Jag ska försöka få tag på receptet med upphovsmakarnas välsignelse. Och då får ni det med.

Ska man köpa längdskidor? Åkte senast runt Värsnäs 1986. Hela "tänket" med rosor på kinderna, korvgrillning och apelsinklyftor börjar växa på mig. Eller så är det bara Bromma som lagt ett "Sörgårdsfilter" över jacken. Jag har blivit en Brommamamma. Jag tar snart min SUV inte bara ner till Brommaplan..... utan in på ICA supermarket för att där köpa ekologiska grönsaker och träleksaker på "källan".

Nä nu blir det glögg och tokfrossa i engelska deckarmiljöer. Ska zappa mig trött genom natten med Lynley, Lewis och Morse som sällskap. Till det råbiff samt en klar. Kanske är Terés kvar om det inte blir en spontan runda ner till Rocket Room Ballunsen på Debaser Medis. Hennes vänner gillar swing, rock och dans. Jag, jag....hade stålkam i backfickan redan 1995. Sug på den Sivletto.

I morgon pingis med Norrtullarna i Sötelje. Måtte den forehanden så ryta.

På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar